torsdag 9 augusti 2012

ILSKA!!!!!! psykhem under vårt tak, och harkrankar

Vad? Vad är det som känns i atmosfären? Vad är det för doft mina näsgångar inhalerar? Kan det vara IRRITATION??????


Ja, ingen dag alls, jag är så JÄKLA FÖRBANNAD!!!!! På vad kan man ju undra, men tänk, det vet jag inte heller. Har nog skapat ett pansar under hela min uppväxt som håller all ilska inne, och nu bubblar det ut, först i små portioner, sen, typ, exploderar det. Men det är bara mor och bror som får se min värsta sida, nanana. Saken är den, att min ilska kommer med skuld, så mitt i en explosion skrattar jag istället hysteriskt och sen blir jag tyst och gör konstiga miner

()
och sen skriker jag till och slår vilt omkring mig för då kommer en harkrank

()

och... ja, ni kan ju tänka er att vårat hem blir lite S:t Göran nummer 2. Alla i familjen hade egeeeeeentligen gärna ringt första bästa mäklare eller flytt för livet, men de är vana. Lite väl vana.

Nog om min ilska, förutom det har jag haft en någorlunda bra kväll, trots lite ångest.

... la jag precis in en bild på en feffel (harkrank)? ...................... oh-oh

Nog om mina fobier, på kvällen har jag annars sjungit karaoke med mamma och fått till ett par jäkligt härliga skratt. Sådant läker mycket mer än självskador ska ni veta, och idag var jag dessutom ensam en timme och inga små sår blev det då inte. Istället sjunger jag, skrattar eller skriver. Mycket mer effektivt, mindre att torka upp.

Imorgon är det besök på teamet (YAAY) för musik och psykologsamtal, sedan bär det av till landet. Kommer vara där tills söndag, kanske kan jag skriva lite på morgonen då, eller lördag kväll. Annars blir det när jag kommit hem. Ska bli superskönt! På tisdag kommer mammas kusiner från Australien, så då blir det att prata englischka. Roligt! Nu ska jag skriva en liten debatt-grej som jag ska visa K imorgon (om jag hinner), provocerande på så vis att det kan stöta sig lite med de jag riktar det till. Men som vanligt väldigt diplomatiskt. 

Ciao!



2 kommentarer:

  1. Hejhej. Hittade hit via en annan blogg. Fint ställe du har här och du skriver verkligen bra =)
    Hoppas du har en bra kväll.
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Jag mördar harkrankar varje kväll, under vilda skrik. De är så äckliga!!

    Massor av kramar <3

    SvaraRadera